Модель професійної компетентності
педагога-організатора
І. Педагог-організатор повинен знати:
1. Основи загальнокультурної підготовки:
- основні віхи історичного та культурного розвитку України;
- державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.
2. Дисципліни психолого-педагогічного циклу:
- основи педагогіки;
- сутність процесу виховання, його загальних і конкретних цілей, завдань, організаційних форм, засобів, методів;
- форми і методи виховання громадянина України;
- анатомо-фізіологічні, вікові, психологічні особливості учнів;
- зміст, форми і методи роботи з батьками;
- зміст, форми і методи організації дозвілля дітей;
- соціально-педагогічні основи профілактики правопорушень.
3. Методологію новаторсько-оригінальних дій:
- наукові основи інноваційних технологій виховання;
- моделі виховних систем шкіл нового типу;
- педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
4. Законодавчо-нормативне забезпечення.
II. Педагог-організатор повинен володіти уміннями: загальнопедагогічними:
а) діагностико-прогностичними:
- ефективно застосовувати теоретичні професійні знання в практичній діяльності;
- здійснювати аналіз методичної та іншої літератури і визначати найбільш оптимальні прийоми організації позанавчальної діяльності учнів;
- розробляти необхідне методичне забезпечення позакласних виховних заходів;
- вміти визначати конкретну мету виховного заходу, завдання виховного впливу;
- вміти аналізувати результати своєї роботи і робити висновки щодо їх вдосконалення.
б) організаторськими:
- надавати допомогу у створенні та організації діяльності дитячих організацій, об'єднань, рухів на основі співробітництва, творчої співдіяльності;
- планувати і організовувати позакласну виховну роботу;
- координувати діяльність організацій, об'єднань у навчальному закладі та поза ним;
- спільно з педагогічним колективом розвивати мережу гуртків, клубів, об'єднань за інтересами, залучати до них дітей;
- вживати заходи щодо попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх.
в) фаховими:
- володіти методикою організації позакласної діяльності дітей;
- володіти методикою підготовки, проведення, аналізу виховних заходів;
- розвивати творчі інтереси дітей, їх інтелектуальні здібності;
- знати і володіти формами і засобами національно-культурного відродження школи і впровадження в життя народних традицій, звичаїв, обрядів, свят рідної мови, народної пісні тощо.
Документація, за ведення якої відповідає педагог-організатор
- Портфоліо органів учнівського самоврядування.
- Щоденник педагога-організатора.
- Плани роботи (річні, місячні, тематичні).
Що контролює адміністрація закладу
- Раціональне використання робочого часу.
- Якість виконання основних посадових обов'язків та поточних доручень.
- Планування роботи.
- Результати виховних заходів.
- Активність участі в громадському житті школи.
- Креативність та фаховий рівень працівника.
- Звіти та самоаналізи роботи.
- Ретельність ведення документації.
Циклограма роботи педагога-організатора
Щодня:
- планує роботу згідно з функціональними обов'язковими та адміністративними директивами;
- перевіряє якість чергування учнів по школі;
- інформує учнів та учителів про поточні позакласні та позашкільні заходи;
- надає допомогу активістам у здійсненні ними громадських доручень;
- слідкує за дотриманням санітарно-гігієнічних правил та морально-етичних вимог у закладі;
- проводить індивідуальні чи групові заняття зі школярами згідно із планом.
Щотижня:
- планує роботу згідно з посадовими обов'язковими та адміністративними директивами;
- проводить засідання одного із секторів органу учнівського самоврядування;
- проводить розважально-пізнавальний захід у межах класу (чи паралелі класів, згідно плану).
Щомісяця:
- планує роботу згідно з функціональними обов'язками та адміністративними директивами;
- готує загальношкільний розважально-пізнавальний захід (конкурс, змагання, вікторину, дискотеку тощо);
- координує роботу та сприяє організованому проведення засідання органу учнівського самоврядування;
- забезпечує випуск друкованого органу учнівського самоврядування (газети, стіннівки, журналу і т.д.);
- забезпечує проведення загальношкільного заходу культурно-естетичного спрямування (культпоходу, виступу артистів у межах закладу, зустрічі із відомими людьми, театральних вечорниць, виступів аматорських учнівських колективів і т.д.);
- бере участь у роботі школи м/о к/к;
- бере участь у методичних міських (обласних) нарадах, семінарах, конференціях.
Двічі на навчальний рік:
- сприяє проведенню загальношкільних учнівських зборів;
- сприяє проведенню загальношкільної учнівської конференції.
Раз на семестр:
- проводить підсумки зробленого;
- визначає перспективи діяльності на наступний семестр.
У кінці навчального року:
- здає звіт про виконану роботу;
- подає пропозиції до загальношкільного плану виховної роботи.
Основні сфери діяльності педагога-організатора
- Організація учнівського самоврядування.
- Організація та проведення позакласних заходів.
- Забезпечення якісного рівня дозвілля школярів у позаурочний час.
- Максимальне залучення учнів до усіх форм та видів позакласної роботи та позашкільної діяльності.