Неділя, 05.05.2024, 15:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Смирновська філія Олексіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Статут

Статут

учнівського самоврядування

«Веселкова республіка»

Смирновської загальноосвітньої школи

І-ІІ ступенів

 

   

       Положення

           Про організацію самоврядування дитячої організації

         «Веселкова республіка»

 

  1. Загальні положення:
    1. «Веселкова республіка» - добровільна організація учнів, з метою змоделювати доросле життя створення структур самоврядування, наявних у демократичному суспільстві, надати кожній дитині можливість само реалізуватися у дитячому колективі
    2. Учнівське самоврядування прагне задовольнити соціальні, духовні інтереси учнів, сприяє становленню особистості та готує до свідомої активної участі в житті держави.
    3. Засновниками є учні 5-9 класів
    4. Учнівське самоврядування має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну із чітким взаємозв’язком органів учнівського самоврядування класів із загальношкільним, що повинно знаходити своє  відображення у підпорядкуванні перших останнім.

 

2. Основні завдання органів учнівського самоврядування:

      2.1.Захист інтересів учнів

      2.2. Забезпечення виконання учнями Статуту «Веселкової республіки»,    

              розроблених положень, правил внутрішнього розпорядку

      2.3. Сприяння навчальній, творчій, спортивній діяльності.

      2.4. Проведення навчальних, творчих, спортивних заходів, свят.

      2.5. Сприяння профорієнтації учнів школи.

      2.6. Сприяння становленню громадянської культури особистості.

 

3. Органи самоврядування безпосередньо взаємодіють з адміністрацією, методичним об’єднанням  вчителів, технічними службами школи.

 

 

 

Розділ І

 

Загальні засади

 

Стаття 1

 

Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в  учнівської молоді почуття господаря школи,  групи, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності,  демократії.     

 

Стаття 2

 

Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!

 

Стаття 3

 

       Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.

 

 

Стаття 4

Структура учнівського самоврядування

 

Вищим органом учнівського  колективу школи є загальні збори або учнівська конференція, делегати якої вибираються колективами шкільних груп.

Загальні збори (конференція) вибирають центральний виконавчий орган учнівського самоврядування – учнівський комітет (учком). До його складу входять найактивніші, дисципліновані учні, що користуються авторитетом серед учнівської молоді.

Учнівський комітет організовує  самоврядування у всіх видах суспільно-корисної діяльності школярів.

 

Всі органи учнівського колективу працюють у тісній співпраці.

 

У групах вищим органом учнівського самоврядування є збори групи, на яких приймаються важливі для життя колективу рішення .

 

 

Розділ 2

 

Права, свободи, обов’язки

 

Стаття 1

Кожен, хто навчається в школі має право:

 

  • діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
  • за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
  • подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;
  • висувати кандидатуру, а також самовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;
  • брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. ін.);
  • ставити питання про перебування в школі учня школи, якщо той своїми діями порушує закони школи;
  • вибирати   додаткові заняття,   клуб за інтересами;
  • не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи;
  • вимагати щоб урок закінчився відразу після дзвінка на перерву.

 

Стаття 2

Кожен учень зобов’язаний:

 

  • пройти курс навчання в школі;
  • подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
  • виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
  • дотримуватись норм статуту та законів школи.

 

Стаття 3

Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”

Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

 

Образою честі і гідності людини є:

 

  • нанесення побоїв, побиття;
  • загроза, залякування і шантаж;
  • вживання образливих слів, кличок;
  • дискримінація за національними і соціальними ознаками;
  • глузування з фізичних недоліків;
  • поява в стані сп’яніння;
  • добровільне прийняття на себе функції раба (“шістки”);
  • здирство, вимагання;
  • крадіжка;
  • псування особистих речей інших людей;
  • брудні наклепи, плітки;
  • будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.

 

Стаття 4

               Повноваження Президента  учнівського комітету 

 

Обов’язки  президента учнівського комітету   :

 

  • планує і веде збори   (чи призначає ведучих);
  • розподіляє завдання між активом;
  • співпрацює з  адміністрацією школи.
  • виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;
  •  Є лідером!

Стаття 5

Секретаря  учнівського комітету

 

Секретар:

  • є правою рукою голови ради;
  • за відсутності голови виконує його обов’язки;
  • очолює сектор;
  • допомагає голові виконувати його обов’язки;
  • щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.

 

Стаття 6

Повноваження членів активу

 

Члени активу:

  1. Керують роботою секторів.
  2. Особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування, наприклад:
  • контакти з органами місцевого самоврядування;
  • шкільний прес-центр;
  • телефони довіри.
  1. Збирають ідеї учнів своїх  груп стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах активу.
  2. Представляють   інтереси  і проблеми групи на розгляд   учнівського  комітету.

 

 

Розділ 3

 

Стаття 1

 

Міністерство освіти і правопорядку

 

  • організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки; 
  • призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
  • надає допомогу вчителям в організації тематичних  заходів, тощо;
  • проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (    бесіди, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
  • використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни;

-      виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів.

  • члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в  групах  (про внутрішкільний режим ,  техніку безпеки ,  ставлення до навчання, користь читання  та ін.).

 

Стаття 2

 

Міністерство культури і відпочинку

 

  • керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних  заходів, свят народного  календаря, розподіляє між    учнями доручення по підготовці цих заходів;
  • організовує оформлення школи та класних кімнат;
  • несе відповідальність за   підготовку програми художньої частини  ;
  • організовує проведення різних тематичних конкурсів  .

 

Стаття 3

 .

Міністерство  інформації

  

  • здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру;
  •  готує і проводить інформації з різних питань;
  • проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (    бесіди, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
  •  висвітлює цікаву інформацію  для учнів, учителів, батьків шляхом виставок, інформаційних повідомлень, оголошень, газет та ін.

  

Стаття 4

 

Міністерство туризму і спорту

 

  • проводить спортивні акцій, турнірів, туристичні змагання і походи.
  •  пропагувати здоровий спосіб життя.

 

Стаття 5

 

Міністерство шефства

 

  • піклуються про молодших школярів;
  • залучають дітей, підлітків до господарсько – трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля;
  • турбота про людей похилого віку, ветеранів;
  • готують творчі виставки учнів;
  • в кожному класі організовують культурно – масову роботу, залучають учнів до участі в загально - шкільних заходах;
  • організовують в школі ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час;
  • організовують культпоходи та екскурсії з врахуванням заявок класних колективів, веде облік відповідної роботи;
  • надають посильну допомогу класним керівникам.

 

 Стаття 6

 

Міністерство санітарного стану школи

 

  • організовувати чергування по школі і в класах;
  • організовувати акції і заходи на захист довкілля.
  • організовувати озеленення внутрішньої та зовнішньої території школи.
  • озеленіння території навколо школи, участь у масових суботниках та інше.

 

Стаття 7

Вищий орган самоврядування – збори

 

 Вищим органом самоврядування є загальношкільні збори, які скликаються не рідше двох разів на рік, і вирішують поточні важливі справи шкільного життя.

 

 

Розділ 4

Вибори

Стаття 1

 

Положення про вибори президента  учнівського самоврядування

 

Вибори президента  :

         Кандидати висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування;

Кандидатура має бути підтверджена не менш як 10-ма підписами представників  ;

Президент  обирається таємним голосуванням у визначений день на перервах,

до і після уроків в присутності  директора школи;

Президент обирається простою більшістю голосів учнів   школи шляхом

таємного голосування.

Президент обирається терміном не більше ніж на  три роки.

Право бути обраним має кожен учень 7-9  класи школи.

Президент приступає до своїх обов’язків на наступний день після   

оголошення результатів виборів.

 

 

Стаття 2

 

       Президент  учнівського самоврядування

Права та обов’язки президента

Президент є гарантом прав учнів, визначених законами.

         Президент    сприяє проведенню заходів, акцій, які не суперечать законам чи статуту, і мають за мету благо школи.

         Президент співпрацює з дирекцією згідно статуту.

         Президент може бути присутнім на засіданні педагогічної ради, виступати на захист учнів школи.

         Президент поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.

Стаття 3

 

Положення про Правління Учнівського Самоврядування

         Актив учнівського самоврядування – орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам.

         Обраним до правління може бути кожен учень, що визначає статут і дотримується законів школи.

         Кожна  група обирає   представника до активу школи (5-9 класи ).

         Актив вирішує питання про порушення законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, попередження про клопотання, про виключення тощо.

         Актив може подати клопотання до адміністрації школи про виключення учня або апеляцію про його виключення.

         Актив може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.

         Актив організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

         Актив коригує статут учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.

         Статут є дійсним поки відповідає сучасній структурі школи.

         Статут затверджується правлінням учнівського самоврядування та директором школи.

         Прийнято Правлінням учнівського самоврядування.

Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0